I samarbejde med Advokatsekretærer i Danmark har Office AKADEMIET som de første i Danmark udviklet et kursusforløb på 5 dage fordelt over 5 uger tilrettelagt til advokatsekretærer.
Målet er, at du som advokatsekretær lærer at arbejde mere effektivt med Microsoft Office programmerne Word, PowerPoint, Excel og Outlook.
Vi tager udgangspunkt i de daglige opgaver du har som advokatsekretær. Kurset er en vekslen mellem teoretisk gennemgang og opgaveløsning (Hands-on).
På kurserne som afholdes i København, deltager en Microsoft certificeret underviser samt Katja Schläger (advokatsekretær og stifter af Advokatsekretærer i Danmark).
Det er ikke et krav at du er advokatsekretær for at du kan deltage.
5 dage fordelt på 5 uger
Grundlæggende kendskab til PC, tastatur og mus.
Let øvet/øvet
Firmakursus hos jer:
46.995,-
Kr.9.399 pr. dag for op til 15 personer inkl. materiale
= 627 kr. pr. kursist pr. dag
På dette modul lærer du alle de smarte måder, hvor du hurtigt og effektivt kan tilpasse dine dokumenter, så de passer til lige præcis dine behov.
Kommentarer
Registrere og spore rettelser
Acceptere og afvise rettelser
Sammenlign flere versioner af et dokument
Korrekturvisninger og indstillinger
Afsnitsformatering
Opstillinger og tabulatorer
Typografier og automatiske indholdsfortegnelser
Funktioner ved fletbreve, herunder redigering af modtagerlister m.v.
Tilpasse Word til dine behov
Autokorrektur - automatiske rettelser
Autoformatering - automatisk formatering
Dokumentkomponenter (autotekster) - genbrug indhold og standardtekster
Det er vigtigt at have en forståelse af hvordan Excel helt grundlæggende fungerer. Derfor starter kurset med en gennemgang af brugerfladen og nogle betragtninger omkring hvordan programmet "tænker".
På dette modul lærer du at bygge et regneark op fra bunden og du lærer at lave de formler du skal bruge for at beregne f.eks. afrundede retsafgifter m.v.
Projektmapper og ark
Kolonner, rækker og celler
Menuer., herunder Værktøjslinjen Hurtig adgang og Båndet og kontekstfaner
Genveje, Alt-tasten, mus og højreklik
Kolonner, rækker og celler
Indtastning og redigering af data
Flyt, Kopier
Kommentarer - læg gule "post-it's" ind i dine celler
Fyldhåndtag - hurtig udfyld, kopier, fortsæt talrække mm.
Manuelle formler - lær at arbejde med referencer i dine formler
Introduktion til automatiske formler (Funktioner) - Lad Excel klare arbejdet
Statistiske funktioner
Sum, Gennemsnit (middel), Højeste (Maks), Laveste (Min), Tæl, TælV
Genbrug formler og funktioner
Lås celler med $ - Arbejd med absolutte og blandede referencer
Navngiv dine celler
Formatering af tal, datoer, tid, procent, skrift, farver, kanter m.m.
Sideopsætning
Sidehoved- og sidefod
Indsæt, Navngiv, farvelæg, kopier og flyt ARK
Arbejd med flere ark på samme tid
Naviger hurtigt mellem ark og filer
Arbejd på tværs af ark
Formler på tværs af ark, herunder 3D-funktioner
Oprettelse af diagrammer
Sortering - hvordan sikrer du dig at dine sorteringer er rigtige
Filter - Brug din liste som database
Hvad er en tabel i forhold til en liste
Som sekretær har du en gang imellem behov for at lave en flot og virkningsfuld præsentation. På dette modul lærer du hvordan du rent teknisk sætter en præsentation op i PowerPoint, samt en masser regler om hvordan din præsentation bliver overskuelig og appetitlig.
Om formidling og præsentationsteknik
Hvordan fanger du dit publikum?
Hvad virker og hvad skal du undgå?
Kommunikér med grafik og billeder
Hvordan skal en præsentation opbygges?
Hvad skal en præsentation indeholde?
Muligheder med et diasshow
Animationer – bevægelse af tekst og grafik
Handlinger – dynamiske og interaktive diasshow.
Outlook er meget mere end et mailprogram. På dette modul lærer du at organisere dine mails, din kalender og dine opgaver, så du hurtigere kan komme igennem bunken af opgaver.
"Best practice" – optimér brugen af Outlook
De gode vaner
Dårlig mailbehandling og God mailbehandling
Organisér dine arbejdsrutiner i Outlook
Et system – et overblik
Få en tom indbakke - hver dag
Prioritér og planlægning af dine opgaver
Spar tid hver dag
Minimér risikoen for stress med et overskueligt system
Oprettelse af "to-do" lister
Opfølgning
Skab et overblik over dine opgaver
Organisér med farver og kategorier
Automatisk håndtering af e-mails med regler
Automatisér rutinehandlinger med Hurtige trin (2010 nyhed)
Slip for spam og uønskede e-mails
Ryd op i alle dine overflødige e-mails med et klik (2010 nyhed)
Hurtigt overblik over aftaler og opgaver
Find dine e-mails med simple og effektive søgeværktøjer
Får vist e-mails, aftaler og opgaver på overskuelige måder
På alle kurserne deltager en erfaren advokatsekretær og i samarbejde med den certificerede Microsoft Office instruktør vil du som kursist løbende få en masse tips og tricks som passer til det arbejde du sidder med i det daglige som advokatsekretær.