Formål

I samarbejde med Advokatsekretærer i Danmark har Office AKADEMIET som de første i Danmark udviklet et kursusforløb på 5 dage fordelt over 5 uger tilrettelagt til advokatsekretærer.

Målet er, at du som advokatsekretær lærer at arbejde mere effektivt med Microsoft Office programmerne Word, PowerPoint, Excel og Outlook.

Vi tager udgangspunkt i de daglige opgaver du har som advokatsekretær. Kurset er en vekslen mellem teoretisk gennemgang og opgaveløsning (Hands-on).

På kurserne som afholdes i København, deltager en Microsoft certificeret underviser samt Katja Schläger (advokatsekretær og stifter af Advokatsekretærer i Danmark).

Det er ikke et krav at du er advokatsekretær for at du kan deltage.


Varighed

5 dage fordelt på 5 uger


Forudsætninger

Grundlæggende kendskab til PC, tastatur og mus.


Niveau

Let øvet/øvet

Firmakursus hos jer:


46.995,-


Kr.9.399 pr. dag for op til 15 personer inkl. materiale


= 627 kr. pr. kursist pr. dag

Advokatsekretærforløb 5 dage

Kursusagenda

På dette modul lærer du alle de smarte måder, hvor du hurtigt og effektivt kan tilpasse dine dokumenter, så de passer til lige præcis dine behov.


Samarbejde og korrektur


Kommentarer

Registrere og spore rettelser

Acceptere og afvise rettelser

Sammenlign flere versioner af et dokument

Korrekturvisninger og indstillinger

 

Styring af tekst, opstillinger og fletfunktioner


Afsnitsformatering

Opstillinger og tabulatorer

Typografier og automatiske indholdsfortegnelser

Funktioner ved fletbreve, herunder redigering af modtagerlister m.v.


 

Automatiske funktioner


Tilpasse Word til dine behov

Autokorrektur - automatiske rettelser

Autoformatering - automatisk formatering

Dokumentkomponenter (autotekster) - genbrug indhold og standardtekster

Kursusagenda

Det er vigtigt at have en  forståelse af hvordan Excel helt grundlæggende fungerer. Derfor starter kurset med en gennemgang af brugerfladen og nogle betragtninger omkring hvordan programmet "tænker".

På dette modul lærer du at bygge et regneark op fra bunden og du lærer at lave de formler du skal bruge for at beregne f.eks. afrundede retsafgifter m.v.


Brugerfladen


Projektmapper og ark

Kolonner, rækker og celler

Menuer., herunder Værktøjslinjen Hurtig adgang og Båndet og kontekstfaner

Genveje, Alt-tasten, mus og højreklik

Kolonner, rækker og celler


Opbygning


Indtastning og redigering af data

Flyt, Kopier

Kommentarer - læg gule "post-it's" ind i dine celler

Fyldhåndtag - hurtig udfyld, kopier, fortsæt talrække mm.


Beregninger, formler og funktioner


Manuelle formler - lær at arbejde med referencer i dine formler

Introduktion til automatiske formler (Funktioner) - Lad Excel klare arbejdet

Statistiske funktioner

Sum, Gennemsnit (middel), Højeste (Maks), Laveste (Min), Tæl, TælV

Genbrug formler og funktioner

Lås celler med $ - Arbejd med absolutte og blandede referencer

Navngiv dine celler


Formatering


Formatering af tal, datoer, tid, procent, skrift, farver, kanter m.m.


Udskrivning


Sideopsætning

Sidehoved- og sidefod


Arbejde på tværs af ark


Indsæt, Navngiv, farvelæg, kopier og flyt ARK

Arbejd med flere ark på samme tid

Naviger hurtigt mellem ark og filer

Arbejd på tværs af ark

Formler på tværs af ark, herunder 3D-funktioner


Diagrammer


Oprettelse af diagrammer


Lister


Sortering - hvordan sikrer du dig at dine sorteringer er rigtige

Filter - Brug din liste som database

Hvad er en tabel i forhold til en liste


Kursusagenda

Som sekretær har du en gang imellem behov for at lave en flot og virkningsfuld præsentation. På dette modul lærer du hvordan du rent teknisk sætter en præsentation op i PowerPoint, samt en masser regler om hvordan din præsentation bliver overskuelig og appetitlig.


Den personlige præsentation


Om formidling og præsentationsteknik

Hvordan fanger du dit publikum?

Hvad virker og hvad skal du undgå?


Den visuelle præsentation


Kommunikér med grafik og billeder

Hvordan skal en præsentation opbygges?

Hvad skal en præsentation indeholde?

 

Den levende præsentation


Muligheder med et diasshow

Animationer – bevægelse af tekst og grafik

Handlinger – dynamiske og interaktive diasshow.



Kursusagenda

Outlook er meget mere end et mailprogram. På dette modul lærer du at organisere dine mails, din kalender og dine opgaver, så du hurtigere kan komme igennem bunken af opgaver.


Få styr på tingene


"Best practice" – optimér brugen af Outlook

De gode vaner

Dårlig mailbehandling og God mailbehandling

Organisér dine arbejdsrutiner i Outlook

Et system – et overblik

Få en tom indbakke - hver dag

Prioritér og planlægning af dine opgaver

Spar tid hver dag

Minimér risikoen for stress med et overskueligt system  


Opgavestyring i Outlook


Oprettelse af "to-do" lister

Opfølgning

Skab et overblik over dine opgaver  


Organisér din postkasse


Organisér med farver og kategorier

Automatisk håndtering af e-mails med regler

Automatisér rutinehandlinger med Hurtige trin (2010 nyhed)

Slip for spam og uønskede e-mails

Ryd op i alle dine overflødige e-mails med et klik (2010 nyhed)  


Overblik og søgning i Outlook


Hurtigt overblik over aftaler og opgaver

Find dine e-mails med simple og effektive søgeværktøjer

Får vist e-mails, aftaler og opgaver på overskuelige måder



Tips og Tricks


På alle kurserne deltager en erfaren advokatsekretær og i samarbejde med den certificerede Microsoft Office instruktør vil du som kursist løbende få en masse tips og tricks som passer til det arbejde du sidder med i det daglige som advokatsekretær.